30 Temmuz 2013 Salı

Downton Abbey Dizi Yorumu

Uzun zamandır yazmıyorum diye birşeyler yazayım dedim, oturdum düşündüm düşündüm vee ancak keşfedebildiğim bir çırpıda 3 sezonu birden izleyip bitirdiğim ve çok beğendiğim diziden bahsetmeye karar verdim :) 

İngiliz kanalı ITV de yayınlanan bu dizi bir dönem dizisi ve genel olarak Downton Malikanesi’nde yaşayan Crawley ailesi ve çalışanlarının yaşadıkları hayat üzerine kurulu. Crewley ailesi mutlu mesut yaşarken ünlü Titanik'in batmasıyla iki varislerini kaybederler ve hayatları bu olaydan sonra oldukça değişir. Eee tabi bir de sonrasında 1. Dünya Savaşı var. 

Downton Abbey “dünyanın eleştirmenlerce en çok beğenilen televizyon şovu” olarak 2011 yılı Guinness Rekorlar Kitabı’na giren bir dizi. Bunun dışında, ödüllere aday olma ve bunları almada da oldukça başarılı. 2011 Emmy Ödülleri‘nde aday olduğu 11 dalın 6′sında (En İyi Mini Dizi, En İyi Mini Dizi -Yönetmeni, Senaristi, Yardımcı Aktrisi, Kostüm ve Sinematografi -) ödül almanın yanında 2012 Altın Küre Ödülleri‘nde de “En İyi Mini Dizi” olarak seçildi. Ödül kazanmadığı kategori neredeyse bulunmayan dizi, PGA ve BAFTA gibi çeşitli önemli ödül törenlerinden de eli boş dönmeyen bir dizi.

Eğer siz de dönem dizi/film/kitaplarını seviyorsanız, mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder